TheGATE Festival

Podeu trobar tota la informació a la web oficial TheGATE Festival

The Gate: Future Boundaries és una iniciativa dedicada a les eCultures del segle XXI. El festival, la primera edició del qual se celebra l’any 2024, compta amb un ampli programa d’activitats que té l’objectiu de promoure punts de trobada internacionals no només entre disciplines, sinó també entre agents -universitat, indústria, govern, societat i medi ambient. L’esdeveniment està pensat per ser un espai d’exhibició, experimentació, formació i debat, amb una clara ambició d’impacte local, nacional i internacional, ja que The Gate viatjarà a Stuttgart l’any 2025.

Oceans in Transformation

Del 16 de setembre al 3 de novembre

Territorial Agency: Oceans in Transformation és una exposició que sintetitza anys d’investigació interseccional sobre la transformació dels oceans com a conseqüència de les activitats humanes. L’oceà és un sensori: registra les transformacions de la terra en la seva complexa dinàmica, i torna a inscriure en les formes de vida els seus propis cicles. Avui, l’oceà global està canviant ràpidament les seves circulacions, energies, interaccions i ecologies. És el component més dinàmic i sensible del nostre planeta viu, però el més desconegut. L’oceà es troba en una nova fase de la seva història no lineal, modelada per la intensificació de l’impacte de les activitats humanes sobre el sistema terrestre: l’Antropocè.

Horaris de visita
De dimarts a dijous, de 16 a 20 h.
De divendres a diumenge, de 10 a 20 h.

Fundació Èpica Expanded i Centre de creació

A càrrec de
Territorial Agency, comissionat per TBA21-Academy, Media Solution Center Baden Württemberg i Fundació Épica La Fura dels Baus.

Entrada gratuïta amb aforament limitat.

European Performing Science Night

27 i 28 de setembre

La European Performing Science Night és una activitat de divulgació científica enmarcada en la Nit Europea de la Recerca, iniciativa impulsada per la Comissió Europea, que s’està duent a terme simultàniament a prop de 400 ciutats europees des de l’any 2005. Des de la Fundació Épica La Fura dels Baus liderem la iniciativa de la European Performing Science Night (EPSN) en col·laboració amb el Centro de Visión por Computador, l’Institut de Ciències del Mar i la Universitat Oberta de Catalunya. L’EPSN proposa l’ús del llenguatge artístic com a mitjà per a reduir la distància entre ciència i societat, apropant els investigadors al públic d’una manera vivencial i emocional sobre el seu treball, els beneficis que aporten a la societat i el seu impacte en la vida quotidiana. EPSN, part del projecte European Performing Science Program, ha rebut finançament del programa de recerca i innovació Horizon Europe de la Unió Europea en virtut de l’acord de subvenció 101162558.

18:30h – 23:30h

Fundació Èpica Expanded

A càrrec de
Centre de Visió per Computador, Institut de Ciències del Mar, Universitat Oberta de Catalunya i Fundación Épica La Fura dels Baus.

Inscripció prèvia (gratuïta) a partir del 16 de setembre.

Infoday: Europa Creativa – Horizon Europe

2 d’octubre

Finançament europeu per a la cooperació cultural. Projectes d’art, cultura, ciència i tecnologia

La Comissió Europea fa costat als sectors culturals i creatius a través de diferents programes i iniciatives. En aquesta jornada, coneixerem les línies principals de finançament de dos programes europeus, Europa Creativa – subprograma Cultura – i el Clúster 2 Cultura, creativitat i societat inclusiva d’Horizon Europe, posant l’accent principalment en les oportunitats existents per a projectes que combinen art, cultura, ciència i tecnologia. A més, comptarem amb casos pràctics de projectes beneficiaris, i una sessió on es compartiran consells i recomanacions per a presentar una proposta a la convocatòria de Projectes de Cooperació Europea d’Europa Creativa Cultura. També podrem conèixer la labor del IET – European Institute of Innovation and Technology i les seves accions per a la cooperació europea.

Programa:

10:00 – 10:45 h. Línies de finançament d’Europa Creativa Cultura

Isabel Pérez Gálvez, Tècnica – Oficina Europa Creativa Cultura, Ministerio de Cultura

10:45 – 11:45 h. Línies de finançament del Clúster 2 de Horizonte Europa

Aïda Díaz Sáez, Punt Nacional de Contacte del Clúster 2, Departament d’Investigació i Innovació – Generalitat de Catalunya

Cas pràctic: Proyecto SCENE: Searchable multi-dimensional Data Lakes supporting Cognitive Film Production Distribution for the Promotion of the European Cultural Heritage
Francisco Javier Iglesias Gracia, General Manager, Fundación Épica la Fura dels Baus.

11:45 h. EIT Culture and Creativity, ecosistema d’innovació en industries culturals i creatives
Áurea Rodríguez, Directora, EIT CultureCreativity CLC SouthWest.

12:00 h. Pausa Cafè

12:30 –13:15 h. Focus: Projectes de Cooperació Europea d’Europa Creativa Cultura. Requeriments i recomanacions.
Isabel Pérez Gálvez, Tècnica – Oficina Europa Creativa Cultura. Ministerio de Cultura.

13:15 –13:45 h. Cas pràctico: Projecte Biofriction. Cultural transformations through Hybrid Spaces
Laura Benítez Valero, Directora Artistica, Hangar.

13:45 – 14:00 h. Turn de preguntes

Fi de la sessió

És necessari registre previ.

AIR S+T+ARTS Festival

26 i 27 d’octubre

El Festival AIR és l’acte de cloenda del projecte de residència AIR-S+T+ARTS cofinançat per la Comissió Europea en el qual han participat un total de 10 artistes internacionals.
El projecte, que pretén col·laborar en la intersecció de l’art, la ciència i la tecnologia, se centra a abordar dos reptes principals: la resiliència interespècies en els ecosistemes urbans i la intel·ligència artificial en els ecosistemes humans. Tot això sota un tema comú, l’AIRE, proposat pels membres del consorci responsable del projecte. Els artistes residents presentaran al Festival AIR els resultats de la recerca realitzada durant els mesos de residència.

18:30h – 23:30h

Fundació Èpica Expanded

A càrrec de
Media Solution Center Baden Württemberg, High Performance Computing Center, Barcelona Supercomputing Center, SONY Computer Science Laboratories Rome, PiNA – Association for Culture and Education, In4Art, RCR Arquitectes i Fundació Èpica La Fura dels Baus.

Inscripció prèvia (gratuïta) a partir de l’1 d’octubre.

The Gate Pro

28 i 29 d’octubre

The Gate Pro is the event for professionals to debate and reflect on the challenges and opportunities in the confluence of Art, Science, Technology and Society as a key driver to face and imagine the future. Leading international figures from disciplines such as marine sciences, architecture, urban planning, climate change, artificial intelligence and art will participate in the event, proposing meeting points between disciplines.

10:00h – 21:00h

Fundació Èpica Centre de creació

A càrrec de
Media Solution Center Baden Württemberg i Fundació Èpica la Fura dels Baus.

Esdeveniment per a professionals, per acreditacions contactar amb thegate@fundacionepica.org

En el marco del programa Manifesta15+

Edició