BAU – El Cervell

Èpica i BAU

Els estudiants de tercer curs d’Audiovisuals de BAU, Centre Universitari de Disseny de Barcelona, treballen durant quatre setmanes a la Fundació Èpica per elaborar una performance crossmedia al voltant de la temàtica El Cervell. Els alumnes a través d’aquesta experiència posen en pràctica els coneixements adquirits al llarg de la seva formació universitària: dissenyen àudios, gràfics, escenaris i accions per a una performance que vol transmetre als espectadors els mateixos dubtes que els creadors s’han plantejat. Tot això fent ús d’elements crossmedia i, per descomptat, del llenguatge furerfonamental a la Fundació Èpica.

El procés de creació

Per a la creació de la performance, els alumnes compten amb l’aplicació Kalliópê com a element indispensable: han de guiar el públic per l’espai, donar pistes al llarg de l’espectacle i fer-lo interactuar amb els esdeveniments que es desenvolupen a través de missatges de vídeo, àudio i text que cada espectador rebrà directament al dispositiu mòbil.
Pel que fa al guió, es duen a terme investigacions i lectures sobre el tema escollit, El Cervell. Després d’una posada en comú d’idees, cada grup de treball elabora una part de l’argument basada en les preguntes que s’han fet els seus integrants durant la preparació del tema. Quins són els límits de la intel·ligència artificial? Com es pot transmetre una experiència sinestèsica? És possible recrear els efectes d’un viatge al·lucinogen? Què atrau i repel·leix el cervell humà, i com es detonen aquestes reaccions?

30 d'abril fins al 27 de maig de 2018

Fundació Èpica La Fura dels Baus, Badalona