Affabulazione, Napoli

La Fundació Èpica participa per segon any consecutiu en la iniciativa Affabulazione 2023 amb Quartieri dell’Art Festival, impulsada pel Comune di Napoli i el Ministeri de Cultura Italià per a desenvolupar, en les zones perifèriques de la ciutat, projectes d'inclusió social, reequilibri territorial, protecció de l'ocupació i valorització del patrimoni cultural material i immaterial.
La Fundació s'ha sumat al projecte participant en 2 activitats que van tenir lloc els dies 17 i 18 de setembre.

El 17 de setembre va tenir lloc el debat i relectura entorn del projecte de co-creació “Le Quattro Morti di Pier Paolo Pasolini” del qual el President i Director Artístic de la Fundació Pep Gatell va formar part en l'edició de 2022 en el marc de la iniciativa Affabulazione. L'obra escrita per Gian Maria Cervo i que es va estrenar l'any passat, reflexiona sobre la figura de Pier Paolo Pasolini. Durant la conversa, en la qual van participar també part dels actors del projecte, es va parlar del procés de treball i de la inclusió d'una segona narrativa a través de l'eina Kalliope com a element clau per a permetre la participació de l'audiència en l'experiència.

El 18 de setembre es va projectar en Poggioreale l'experiment virtual interactiu “La Tempestad en Casa” (2020), projecte realitzat en coproducció amb el Festival Internacional Cervantino, la Companyia Nacional de Teatre de Mèxic, per a la 48 edició del Festival Internacional Cervantino. La projecció va comptar elements d'interacció en directe a través de l'app Kalliope juntament amb dinamització performativa.

Tempestad Presentació

19/09/2023