Diálogos Épicos

Èpica inaugura el seu primer cicle de diàlegs sobre Anticipatory Arts

La Fundació impulsa un cicle digital de col·loquis on l’equip directiu de l’entitat dialoga amb experts multidisciplinaris (gastronomia, arquitectura, tecnologia, entre d’altres) per reflexionar sobre el poder anticipatori de l’art – Anticipatory Arts – i com la creativitat permet afrontar els reptes del futur. L’objectiu de l’activitat és fomentar el pensament crític i la reflexió sobre el paper de les indústries creatives, tot promovent un canvi de percepció i apoderament del sector.
Els convidats, referents de diferents camps del coneixement, exposaran els seus processos i treballs, convidant el públic a descobrir i adquirir nous coneixements.

Els convidats

El cicle es va iniciar el 12 de maig i va tenir com a primer convidat és Andoni Luis Aduriz, un dels xefs més influents del nostre temps. Apostant sempre per l’evolució i la interdisciplinarietat en la cuina, és el fundador de Mugaritz, un dels deu primers restaurants del món segons la revista Restaurant. Durant la conversa, Luis Aduriz ens recorda que “La gran cuina sempre està a la vora del desastre, com les grans idees, estic convençut que sempre estan perfilant-se al costat del precipici”.

La segona sessió va tenir lloc el 26 de maig. En aquesta ocasió comptem amb el Dr. Lluís Fuentemilla, psicòleg, neurocientífic, professor, investigador i catedràtic de la UB i ICREA Acadèmia. El nostre convidat, que investiga el funcionament de la memòria i com aquesta opera en el cervell, ha participat en diversos projectes de la Fundació (Información vs Memoria, 2018 y Sistemas Complejos, 2019) Èpica l i ha servit com a escenari idoni per a crear i anticipar realitats en les quals dur a terme les seves investigacions. En aquesta conversa, relacionem les Anticipatory Arts amb la investigació en neurociència i els processos creatius.

La tercera sessió, el 9 de juny, va comptar amb el Dr. Fernando Vilariño, Director Associat del CVC, Professor Titular del Departament de Ciències de la Computació de la UAB i coordinador de la ENoLL. El seu treball se centra en la transferència de la tecnologia de Visió per Computador i en l’aproximació de la ciència i la innovació als ciutadans mitjançant la implementació d’un model de Living Lab. La Robòtica, la Intel·ligència Artificial i la Innovació Oberta, són els àmbits de coneixement del nostre convidat, que serviran de punt de partida per a parlar del futur, tecnologia i art.

El cicle va finalitzar amb Ana Alcantud, sociòloga i Directora de Consultoria de Anteverti on dirigeix projectes estratègics en Smart Cities, Innovació i Sostenibilitat Urbana, temes dels quals es parlaran en aquesta xerrada. També és Lead Expert del Programa Europeu Urbact en sostenibilitat i renovació urbana integral. Entre els seus últims treballs destaca la conceptualització de l’Economia Blava per al Port Olímpic de Barcelona, la col·laboració amb la Barcelona Innovation Coast i la direcció de l’Agenda d’R+D+I de l’Argentina per a ciutats intel·ligents i sustentables.

TAG

Anticipatory Arts, Debats, Conferències

Tipus de projecte

Debats, Conferències

Edició

Gratuït

Disclamer

Projecte finançat per l'INAEM, el Ministerio de Cultura y Deporte. Finançat per la Unió Europea-Next Generation EU.