Èpica a The Next Renaissance | ZKM

Cartel The Next Renaissance ZKM

Introducció

La Fundació Èpica La Fura dels Baus participa al programa d’activitats en ocasió de l’obertura de l’exposició “Renaissance 3.0” al ZKM els dies 24 i 25 de març de 2023. El programa, emmarcat a la plataforma de “The Next Renaissance” IET Cultura i Creativitat, comptarà amb ponents com Bernd Fesel, Michael Resch, Alexander Mankowsky, Daria Tataj, entre altres.
Èpica participarà als actes durant la jornada del 25 de març organitzant dues activitats diferenciades.

Presentació Interactiva i “La Tempesta a Casa”

Aquesta activitat estarà organitzada en dues parts, la primera servirà de marc conceptual per a la segona.

Part 1. Presentació Interactiva
L’equip de la Fundació oferirà una breu presentació sobre el camí i la trajectòria de La Fura dels Baus, fins a la creació de la Fundació Èpica La Fura dels Baus, un laboratori d’R+D destinat a promoure la col·laboració horitzontal entre humanitats, ciència i tecnologia. L’evolució i la complexitat del camí seguit durant els primers cinc anys de la Fundació s’explicaran a través d’experiments científics de neurociència i cognició cerebral en viu i pràctics a ZKM. El públic experimentarà de primera mà alguns dels processos duts a terme en els projectes d’Èpica que han permès als científics participants extreure’n dades per a la recerca, possibilitant l’experimentació a les fronteres de l’art, la ciència i la tecnologia. La presentació serà completament interactiva i el públic hi participarà activament utilitzant Kalliope, la nova eina de narrativa transmèdia desenvolupada per Èpica, que permetrà una segona capa d’interacció. Kalliope també introduirà la Part 2, “La Tempesta a Casa”, en què l’eina serà un personatge principal.

Parte 2. Part 2. “La Tempestat a Casa” basada en el guió de W. Shakespeare
“La Tempesta a casa” és un esdeveniment híbrid que combina contingut pregravat i contingut interactiu en viu. L’esdeveniment inclourà, d’una banda, la “La Tempesta a Casa” coproduïda amb el Festival Internacional Cervantino per a la 48a edició. D’altra banda, s’integrarà contingut en viu redissenyat per a l’esdeveniment mitjançant l’aplicació Kalliope. Durant l’esdeveniment, Kalliope actuarà com una segona narrativa, capaç d’interactuar en viu amb tot el públic, promovent la participació activa a través dels seus smartphones amb el contingut transmès, objectes i altres assistents.

Transmedia storytelling Workshop

Com funciona la narrativa transmèdia a les actuacions en viu? Al seu taller, Pep Gatell, president de la Fundació Èpica i cofundador i director artístic de La Fura dels Baus, i Pedro Lorente, CTO de la Fundació Èpica, et conviden a desenvolupar noves eines narratives. La sessió pràctica està adreçada a artistes i creatius interessats a explorar tecnologies per a la interacció en viu amb el públic com una segona narrativa i com una eina participativa a través dels seus smartphones. La participació al workshop era gratuïta.

Estat

Acabat

Preu

Gratuït

24/3/2023 i 25/3/2023

ZKM | Karlsruhe, Alemania

Disclamer

Projecte finançat per l'INAEM, el Ministerio de Cultura y Deporte. Finançat per la Unió Europea-Next Generation EU.