Gulliver’s Dream

Una òpera totalment mecanitzada

Abans d’embarcar-se a diverses actuacions per Europa, l’òpera mecanitzada Gulliver’s Dream fa una parada a la Fundació Èpica. És una adaptació de l’obra literària Los Viajes de Gulliver, de Jonathan Swift, ideada i duta a terme per l’enginyer i dissenyador Roland Olbeter.

Èpica es va transformar en l’espai laboratori acollint l’assaig general i primera presentació pública d’una òpera totalment mecanitzada, basada en l’obra de Jonathan Swift i creada per Roland Olbeter, on el públic va poder veure in situ les capacitats i noves oportunitats que ofereix la connexió entre la mecànica industrial i l’art.
El projecte centra el seu interès, per una banda, en l’anàlisi del potencial de les noves tecnologies de la indústria 4.0 com a eines habilitadores en l’àmbit de les indústries creatives, i de l’altra, l’obertura d’aquestes tecnologies i el potencial a la societat civil.

A Gulliver’s Dream, el públic segueix els viatges interplanetaris de Gulliver, un científic entestat a descobrir els límits de l’univers. Mitjançant el seu caiac espacial visita planetes habitats per nanobots, parla amb els éssers més savis de la galàxia i coneix els corbs que fan de motor de l’univers. Es tracta d’una òpera conduïda amb titelles robotitzades, ubicada en un teatret mòbil, on cada so i moviment està programat. D’aquesta manera, les gires de l’espectacle són pràctiques de dur a terme tant pels integrants del seu equip com pel públic, capaç de gaudir d’una òpera de petit format de manera molt més accessible del que seria habitual.
La filosofia darrere de Gulliver’s Dream té molt a veure amb la de la Fundació Èpica: trencar els límits de l’escena a través de la cerca de nous llenguatges i la fusió entre disciplines.

TAG

Ciència, Tecnologia, Robòtica