La Fundació celebra 5 anys!

Público Inauguraición

La Fundació Èpica La Fura dels Baus obre les portes al Port de Badalona, posant a disposició de la societat un centre de coneixement basat en la col·laboració horitzontal entre ciència, art i tecnologia: “les connexions a la frontera” Les noves instal·lacions acolliran projectes a residència nacionals i internacionals, oferint a professionals multidisciplinaris un entorn d’experimentació dotat amb tecnologies innovadores, metodologies disruptives i nous llenguatges.

La Fundació, a través de les seves activitats, continuarà treballant per fomentar el reconeixement de la investigació artística com a pràctica fonamental, al mateix nivell que la ciència i la tecnologia, per fer front als reptes i canvis sistèmics del futur i generar nou coneixement amb i per a la societat.

A més, durant el 2023 i el 2024, Èpica organitzarà les activitats i residències del nou centre regional de S+T+ARTS, cofinançat per la Comissió Europea, juntament amb socis catalans de referència com el Barcelona Supercomputing Center i RCR Arquitectes, o internacionals com el High Performance Computing Center de Stuttgart i SONY Europa, entre d’altres.
La Fundació Èpica La Fura dels Baus és fruit d’un treball conceptual que es remunta a l’any 2010, quan La Fura dels Baus reflexiona sobre la necessitat de fixar el coneixement desenvolupat durant 30 anys, per regenerar-se, reinventar-se i encomanar-se de noves fórmules i formats la creació. En definitiva, la voluntat d’establir un llegat per i amb la societat.

Fins ara, la Fundació ha organitzat més de 25 projectes multidisciplinaris en què han participat més de 800 creatius, més de 100 experts i investigadors, aconseguint una audiència de 15.000 persones en els esdeveniments físics i generant un impacte digital de més de 100.000 visualitzacions. Experiència que ha permès a aquest Centre de Creació de la Generalitat de Catalunya posicionar-se com a centre de recerca pioner en l’àmbit de la ciència, l’art i la tecnologia.

16 de març de 2023

Fundació Èpica La Fura dels Baus

Disclamer

Projecte finançat per l'INAEM, el Ministerio de Cultura y Deporte. Finançat per la Unió Europea-Next Generation EU.