¿Quién gana la corona?/ Bodas de Sangre

Experimentació, joc i arts escèniques

¿Quién gana la corona? / Bodas de Sangre s’erigeix com un cicle performàtic i interactiu en què tant públic com creatius desenvolupen un treball col·laboratiu validant aquest format teatral digital distribuït inaugurat per la Fundació Èpica.
El projecte incorpora a cadascun dels seus lliuraments, d’una banda, un concurs on els participants juguen des de casa seva i de l’altra un episodi d’una obra basada en el text de Lorca Bodas de Sangre i que ha estat confeccionat expressament per a aquest cicle.

Noves Audiències

L’objectiu principal del projecte és fomentar l’atenció de la societat cap a les arts escèniques i la cultura, i proposar una interacció amb el públic a través de les innovadores tècniques de gamificació. A partir de l’ús d’eines de comunicació massiva que permeten la participació activa a l’esdeveniment cultural es pretén facilitar l’accés al coneixement a la societat civil utilitzant un llenguatge comú. D’aquesta manera, la societat esdevé una gran audiència que decideix, aporta i participa del fet cultural.

Un cicle performàtic

Cadascun dels lliuraments d’aquest cicle està compost per dues seccions. D’una banda, un concurs interactiu en què participen entre 7 i 9 candidats diferents a cada sessió. Aquests van ser elegits mitjançant una open call llançada a través de la newsletter així com de les diferents xarxes socials de la Fundació. El concurs està basat en jocs clàssics fàcilment reconeixibles per l’audiència, així com jocs inspirats en conceptes tractats a l’acte que es representarà un cop finalitzada la secció. La incorporació d’aquestes temàtiques permet experimentar amb nous gèneres artístics, generant un diàleg contrastat entre una proposta escènica i una acció eminentment interactiva.

En aquesta secció, l’audiència té una participació activa a través de diverses eines de comunicació i interacció, com Kalliópê.
D’altra banda, a cada retransmissió es retransmet en directe un acte de l’obra Bodas de Sangre confeccionada pels creatius a distància, hibridant diverses tècniques audiovisuals i interpretatives i que estableix un discurs conceptual amb el concurs.
Pel que fa a l’obra, es tracta d’una peça basada en el text de Federico García Lorca, un punt de partida comú que permet fer fàcilment un treball que combini les diferents propostes dels creatius. El text, que és àmpliament conegut, incorporarà nous continguts experimentals que hibriden la proposta més clàssica amb innovadores solucions estètiques i tecnològiques.

1r acte

L’inici d’aquest primer capítol té com a protagonista l’experiment de gamificació¿Quién gana la corona?, un concurs amb jocs clàssics de memòria, rapidesa i creativitat, que compta en aquesta primera edició amb la participació de 7 jugadors i es retransmet en directe a través de Twitch. Un cop finalitzat el joc, comença el primer acte de Bodas de Sangre, dividit en 3 quadres. La participació de l’eina Kalliópê s’utilitza tant a la secció del concurs gràcies a la seva capacitat de segmentació, com per aportar un major dinamisme i interacció dins de la representació del primer acte deBodas de Sangre.

2n acte

Aquesta segona retransmissió en directe conté una nova edició del concurs¿Quién gana la corona?. En aquesta ocasió, cobra protagonisme la temàtica de Bodas de Sangre, fent que les proves orbitin al voltant dels esdeveniments del segon acte. Els 7 concursants s’enfronten a proves de memòria i creativitat on el públic tria els seus favorits a través dels sistemes de votació i participació al xat de Twitch. Gràcies a Kalliópê, tant a la audiència com a jugadors reben missatges diferents adaptats a les proves. Seguidament, es retransmet el segon capítol de Bodas de Sangre on es combinen imatges gravades amb escenes en directe realitzades pels participants i contingut en directe addicional enviat per Kalliópê.

3r acte

La tercera retransmissió en directe comença amb un acostament als millors moments del concurs ¿Quién gana la corona?. En aquesta compilació es destaquen les proves més icòniques de les passades retransmissions. Després d’un petit vídeoresum dels passats actes de Bodas de Sangre, comença el 3r acte, on les diferents accions en directe acompanyen les creacions audiovisuals que posen fi a l’acció. Tant Kalliópê com els espais interactius generats a Twitch serveixen per generar una experiència més immersiva des de les llars dels espectadors.

TAG

Experiment digital