Residència Virtual Kalliope #2

Kalliope

2a edició de la Residència Virtual Kalliope

L’objectiu d’aquesta convocatòria és oferir durant un període determinat, l’eina de comunicació desenvolupada per la Fundació, Kalliópê, a aquelles propostes creatives i innovadores que vulguin experimentar amb la integració d’aquesta plataforma, o aquells projectes que busquin noves formes i oportunitats per accedir nous públics a través de les noves tecnologies.
Kalliópê és un conjunt d’eines digitals que s’utilitzen per a la comunicació de continguts multimèdia en grans audiències, programant interaccions amb el públic a través de l’enviament de missatges multimèdia als dispositius mòbils de forma segmentada / personalitzada.
La residència tindrà una durada màxima de 6 mesos prorrogable en funció de les necessitats creatives i tècniques de cada projecte, amb un màxim de un anys, i culminarà amb una exposició pública, virtual, en viu o com una combinació fisico-digital, de la proposta beneficiària de la residència.

RESULTATS

La residència ha arribat al seu final el 31 de desembre de 2023, adaptant-se als calendaris i disponibilitat de cadascun dels col·lectius participants. Durant aquest període, s’ha proporcionat als residents una llicència de l’eina tecnològica Kalliópê i el suport necessari per a la seva implementació i integració a les seves propostes creatives. Al llarg dels mesos de residència, s’han fet, d’una banda, sessions generals amb tots els grups. De l’altra, reunions individuals de seguiment amb cada equip per trobar solucions personalitzades per als seus projectes i oferir el suport tècnic requerit.

MODALITAT 1 – Projectes enfocats al desenvolupament d’activitats educatives i/o culturals.

Odissees

Equip: La Mecànica
Data d’estrena: 14 de desembre de 2023
Funcions: 1 estrena i varis assajos amb públic
Audiència: 80 persones
Integrants de l’equip: Pau Bachero, Jenny Vila, Marc Homar, entre d’altres.
Més informació: https://www.lamecanica.org/shows | Instagram: @cia_lamecanica | Twitter: @cia_lamecanica | Facebook: La Mecànica

“Bitxos Raros” és la proposta del col·lectiu La Mecànica. El projecte ha connectat un programa de mediació artística amb adolescents de l’illa de Mallorca, amb un procés de creació col·lectiva. Aquest procés ha finalitzat amb l’estrena d’un espectacle teatral immersiu amb el títol provisional “Odissees” on Kalliope és utilitzada per interactuar amb els intèrprets i el mateix entorn. La seva creació s’ha nodrit de les experiències i les reflexions dels joves amb qui han treballat durant l’any. El projecte tindrà continuïtat durant el 2024.

La Mecànica és una companyia productora d’arts escèniques liderada per Jenny Vila i Pau Bachero, tots dos amb una dilatada experiència al camp de la producció i de la creació teatral a nivell internacional. La companyia, que col·labora transversalment amb artistes nacionals i internacionals al voltant del teatre visual i corporal, des de fa 3 anys explora camins i punts de trobada entre la participació ciutadana i la creació artística.

Fotografies: Luca Rocchi

MODALITAT 2 – Projectes enfocats al desenvolupament de material creatiu multidisciplinari.

Reset

Equip: David Algar i Javier Mateos
Data d’estrena: 21 de desembre de 2023 Sample Show de RESET
Funcions: 4 funcions
Audiència: 200 persones
Més informació: https://www.resetproject.art/

“RESET” , David Algar y Javier Mateos (Perú, Colombia i Espanya), és un espectacle audiovisual, immersiu i tecnològic, que parla sobre el dilema entre l’ésser humà i el seu entorn, a través d’un recorregut que el públic farà cap a l’interior de tres personatges: Cos, Ment i Ànima.

David Algar des del 2012 s’ha dedicat a la Direcció de Projectes Audiovisuals. També realitza projectes com a Director d’Art i Escenògraf per a TV, Teatre i Cinema. Javier Mateos té més de 15 anys d’experiència a Cinema i TV, i ha realitzat funcions de productor, guionista i director al llarg de la seva carrera. Ha participat en la producció d’una vintena de llargmetratges i en reconeguts programes d’espectacles com “La Voz” i “La Máscara”.

MODALITAT 3 – Projectes que formen part d’un procés d’investigació o experimentació.

Un lugar mejor

Equip: LABDRAM, Escritura en Vivo
Data d’estrena: 15 de desembre de 2023
Funcions: 1 funció
Audiència: 25 persones
Integrants de l’equip: Marcos Xalabarder, Alba Teixidó, Marco Di Tieri, Juan Pablo Fuentes i Danilo Facelli.
Més informació: https://escrituraenvivo.org/ | Instagram: @escrituraenvivo | Facebook: Escritura en vivo

“Un lugar mejor” és la proposta de LABDRAM, Escritura en Vivo. El projecte cerca crear una frontera fictícia, la duana entre el món actual i un lloc millor. L’experiència convida els participants a co-crear i accedir a aquest país idíl·lic. Per això l’equip creatiu defineix una sèrie d’etapes o sales en què se sotmet els participants, dividits en grups, a diferents proves: observació, escriptura, coordinació. Del resultat de les diferents interaccions dels participants a través de Kalliope, eina que serveix en aquest cas per recollir dades a temps real, es crea la “societat ideal”. Aquesta va ser presentada als participants com a conclusió de l’experiència.

LABDRAM és el laboratori de recerca teatral de l´Asociación Escritura en Vivo (ASEV) a la Sala Beckett de Barcelona. Amb un enfocament a l’escriptura performativa des del 2019, aquest col·lectiu multidisciplinari explora aspectes ètics, lingüístics i tecnològics, fusionant art i tecnologia per desafiar els límits de l’expressió dramàtica.

SĒNSUS

Equip: Randoll Rocafort i Isaac Rovira
Data d’estrena: 10 de febrer de 2024
Funcions: 2 funcions
Audència: 16 persones
Més informació: https://www.instagram.com/sensus.artlab/

“SĒNSUS”, Randoll Rocafort i Isaac Rovira (Puerto Rico i Espanya), és una obra immersiva configurada com un recorregut sensorial a través de cada una de les etapes del cicle vital humà: des de l’úter fins a la mort; una partitura d’accions performatives que donen lloc a suggestives combinacions dels (5) sentits; una màquina viva a la qual cada un dels assistents és concebut com un engranatge essencial.

Col·lectiu format per l’artista, educador i investigador Randoll Rocafort i el dissenyador de dispositius escènics multimèdia i ambientòleg Isaac Rovira. La seva pràctica artística gira al voltant de les diverses formes en què es poden hibridar les arts escèniques i performatives, la ciència i la tecnologia. La seva obra s’ha presentat a diversos festivals, centres culturals, universitats i espais públics d’Amèrica i d’Europa.

Open Call

Nom de la convocatòria: Residència virtual Kalliópê #2
Data obertura: el 7 de desembre
Convocatòria: Tancada
Durada de la residència: 6 mesos
Enviament de les sol·licituds: acceso@fundacionepica.org

Bases de la convocatòria

Residència Virtual Kalliope #2

Descarregar

Residència virtual

Edició

En remot

Disclamer

Amb el suport del Departament de Cultura, Finançat per la Unió Europea a través del Govern d'España "Plan de recuperación, Transformación y Resiliencia", Fons Next Generation de Catalunya Projecte finançat per l'INAEM, el Ministerio de Cultura y Deporte. Finançat per la Unió Europea-Next Generation EU.