Visita de treball kaospilot

Visita kaospilot

Kaospilot és una escola danesa de negocis i disseny que duu a terme diverses pràctiques de lideratge de projectes i cohesió d’equips amb l’objectiu de crear emprenedors dins del món de l’empresa des d’un punt de vista alternatiu. Amb aquest plantejament, alguns dels seus estudiants van acudir a la Fundació Èpica per conèixer les pràctiques de treball grupal dutes a terme als seus workshops, una part fonamental i indispensable en tot procés de treball, i familiaritzar-se amb nous mètodes de team building.

Tecnologia i joc

Els participants van ser rebuts amb una introducció a la Fura dels Baus, la Fundació Èpica i el seu mètode de treball per familiaritzar-se amb la classe de pràctiques dutes a terme habitualment al centre. Tot seguit van passar a l’acció amb exercicis d’escalfament i d’activitats físiques per potenciar la cohesió grupal a través dels jocs i el moviment.
Tot seguit se’ls va presentar l’app Kalliope, dissenyada per a la interacció amb el públic en temps real. No només van aprendre a fer-la servir com a membres de l’audiència, sinó que se’ls va demanar desenvolupar activitats amb l’app ells mateixos dividits en diversos grups de treball. Com que els estudiants de Kaospilot havien treballat amb programaris similars al de Kalliope, l’aprenentatge va ser ràpid i els resultats sorprenents.
Finalment, se’ls va proposar un nou joc per potenciar tots els coneixements adquirits: l’equip de la Fundació Èpica va dissenyar una escape room especialment per a l’ocasió on Kalliope suposadament robava tota la informació continguda als dispositius mòbils dels participants. Dividits en els grups de treball anteriors, els estudiants havien de resoldre jocs de lògica per aconseguir contrasenyes, claus i dispositius que, una vegada obtinguts i posats en comú, els permetrien recuperar les dades i abandonar la sala on s’estaven desenvolupant els esdeveniments. Els participants van demostrar una gran capacitat de treball en equip i van solucionar el joc en un temps rècord.

Conclusions

Un cop acabats els jocs i exercicis, els participants es van reunir de nou per dur a terme una ronda de conclusions. Les primeres van ser pel que fa al treball en equip, sobre com els primers exercicis més físics i el fet de familiaritzar-se amb l’app treballant en grups havien estat indispensables per als resultats excel·lents obtinguts en el joc posterior. Si no ho hagués fet, probablement la dinàmica de treball hauria estat molt més dispersa i no haguessin aconseguit resoldre l’escape room.

Residència

17 d'octubre del 2018