Notícies

"Èpica. El llegat de La Fura dels Baus" seleccionat per al festival Film Maudit 2.0

El documental "Èpica. El llegat de La Fura dels Baus", produït per la Fura i Badalona Comunicació, ha estat seleccionat per a participar en la tercera edició del Film Maudit 2.0, un festival de cinema alternatiu que tindrà lloc entre el 12 i el 23 de gener en Los Angeles, Califòrnia.

El certamen, que enguany presenta una edició presencial i en línia, exhibirà més de 100 obres de 23 països que tracten temes sociopolítics i qüestions considerades tabú en els circuits comercials. Tindrà lloc al Highways Performance Space, un espai amb més de 30 anys d'història reconegut per a acollir espectacles i activitats de caire independent.

Els directors del documental, el periodista David González i el realitzador Joan Clusella, els dos de Badalona Comunicació, han estat a més convidats a participar en un 'Questions and answers' (Q&A) que es podrà seguir a través de la web del festival.

"Èpica. El llegat de La Fura dels Baus" és un documental que endinsa a l'espectador en el procés de creació del workshop ‘Informació vs Memòria‘, a través del qual analitza la tasca de la Fundació Èpica La Fura dels Baus i el paper de l'art i la ciència davant els nous reptes de l'era de la informació.

Científics, artistes, investigadors, xefs, filòsofs i els veïns del barri del Manresà de Badalona, on es troba la seu de la Fundació Èpica, participen en aquest workshop que no sols serveix per a crear un espectacle multidisciplinari, sinó també per a posar a prova noves hipòtesis i tecnologies.

Durant els 60 minuts del documental, l'espectador experimenta, pràcticament en primera persona, com és el procés creatiu de La Fura dels Baus i coneix el treball que es fa a diferents centres de recerca. La privadesa, les fake news, la tecnologia col·laborativa, la transferència de coneixements, les idees preconcebudes sobre el gènere o el funcionament del cervell són alguns dels temes que apareixen a la performance i sobre els quals professionals de diferents camps en aquesta pel·lícula.

Temes d'actualitat que plantegen qüestions ètiques urgents davant els canvis socials i culturals que vindran de la mà dels avançaments científics i tecnològics. I l'art, aquí, es presenta com un conductor potencial d'aquest coneixement gràcies a un llenguatge directe i impactant, però, sobretot, al seu potencial per a convertir l'espectador en participant.

"Èpica. El llegat de La Fura dels Baus" és una de les pel·lícules seleccionades per a veure's en línia a través de la web del festival a tot el món, en la qual serà la seva estrena internacional.

13/01/2022

+info