OLLD 2023, ENoLL

Evento OLLD 2023

What happens if our transitions go well? Co-creating the positive change, ENoLL

La Fundació Èpica La Fura dels Baus co-organitza juntament amb CVC, i2Cat els Open Living Labs Days, l’esdeveniment anual de la European Network of Living Labs. Es tracta d’una reunió que congrega a membres de Living Labs, funcionaris públics, líders empresarials, emprenedors, acadèmics i centres d’innovació de tot el món. L’esdeveniment ofereix una plataforma única per a establir contactes, intercanviar bones pràctiques i col·laborar en projectes d’avantguarda, així com per a reflexionar sobre les últimes tendències i com donar forma al futur.

A part de participar en les ponències de l’esdeveniment, Èpica va conceptualitzar i va dur a terme l’acte cultural i social del certamen, convidant a tots els assistents del OLLD 2023 a participar activament en una acció de co-creació que assenyala clarament a les comunitats de living labs d’Europa i del Món com a protagonistes molt necessaris per a promoure un canvi social positiu en relació amb les transicions digital, ecològica, social i justa. A més en el mateix acte, es van presentar els nous socis integrants de la ENoLL, els qui van tenir un paper fonamental en l’activitat.

L’acció de co-creació plantejada per Èpica va ser dirigida mitjançant l’aplicació Kalliope, una plataforma de comunicació massiva per a audiències que permet la transmissió de contingut multimèdia als telèfons del públic en directe.
Kalliope va dividir al públic en quatre grups i va encarregar a cadascun d’ells construir un objecte alineat amb cadascuna de les quatre transicions: digital, ecològica, social i justa. Per a aconseguir muntar els objectes, l’audiència va obtenir les instruccions que els van proporcionar els nous integrants de la ENoLL, els qui van baixar mitjançant tirolines cap al centre de l’escenari.

Les peces utilitzades per a construir els objectes van ser caixes desmuntables i reciclables facilitades per l’empresa KH LLoreda, president de la qual forma part del Consell de Savis i Experts de la Fundació Èpica.

Transició justa

Per a la transició justa el públic va generar una balança.

Transició ecològica

Per a la transició ecològica el públic va crear una bresca i una abella. Un grup del públic va transportar l’abella per tot l’espai, subratllant la importància transversal de la transició ecològica per a la resta de transicions.

Transició social

Per a la transició social el públic va generar un reactor.

Transició digital

Per a la transició digital el públic va crear una cara.

21/09/2023