Workshop #21 – EPSN

Introducció

European Performing Science Night (EPSN) és un taller d’art i ciència emmarcat al projecte European Performing Science Program (EPSP) finançat pel programa de recerca i innovació Horizon Europe de la Unió Europea en el marc de l’acord de subvenció Marie Skłodowska-Curie núm. 101162558. El projecte, que es basa en la combinació d’excel·lència científica i les arts escèniques com a llenguatge comú, hi participen el Centre de Visió per Computador (CVC), l’Institut de Ciències del Mar (ICM) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). L’objectiu d’aquesta iniciativa és reduir les distàncies entre ciència i societat, apropant al públic de manera experiencial i emocional els investigadors i el seu treball, els beneficis que aporten a les persones i la seva repercussió a la vida quotidiana.

Open Call: workshop d’art i ciència

La Fundació Èpica ofereix un total de 30 beques a creatius seleccionats per a participar en el workshop d’art-ciència que es desenvoluparà entre els dies 9 i 29 de setembre de 2024, tots dos inclosos.

Aquesta edició del workshop aborda els ecosistemes, tant naturals com a artificials. D’una banda, els sistemes digitals impulsats per la Intel·ligència Artificial han tingut un paper d’autoritat que guia i, en molts casos, imposa la nostra manera de viure en la societat. Les nostres decisions quotidianes estan dirigides per aquests sistemes tecnològics, que alhora són liderats per la indústria i les grans empreses. Allò que mengem, allò que ens agrada, on treballem i com vivim estan decidits o influenciats per xarxes invisibles d’algorismes.
D’altra banda, els ecosistemes naturals continuen sent fonamentals per a la supervivència i el benestar de totes les espècies, inclosa la humana. A mesura que els sistemes digitals s’integren cada cop més a les nostres vides, resulta crucial entendre com aquests dos tipus d’ecosistemes interactuen i coexisteixen.
Aquest workshop s’enfocarà a explorar aquestes dinàmiques complexes, cercant estratègies per fomentar una coexistència harmoniosa entre els ecosistemes naturals i artificials.

El taller compta amb dues fases, la primera online i la segona presencial i intensiva, tal com s’exposa a continuació:

FASE 1 (online) – Sessions transferència del coneixement (els dies 9 i 10 de setembre) La primera fase del taller, organitzada en diferents sessions en línia, definirà el coneixement sobre el qual es basarà el taller. El Centre de Visió per Computador, l’Institut de Ciències del Mar i la UOC-TURBA impartiran sessions en què s’exposarà el camp de treball i reptes i/o objectius específics relacionats amb aquest taller. Aquesta informació servirà als participants per a treballar i desenvolupar idees i conceptes indispensables per a la fase 2.

FASE 2 (Presencial i intensiu) – Conceptualització, disseny i presentació pública (del 16 al 29 de septiembre) En aquesta fase del taller, els participants hauran de desenvolupar íntegrament en dues setmanes una experiència per a ser presentada davant el públic convidat acompanyats per l’equip de la Fundació Èpica i els seus experts investigadors. A més aquesta segona fase del taller comptarà amb un programa de masterclasses en disciplines com la il·luminació, producció o interacció amb l’audiència.

Com participar a la iniciativa

Voleu formar part d’aquesta experiència d’aprenentatge?

A continuació us detallem les dades més importants d’aquesta convocatòria.

Dates del workshop:
Fase 1: Del 9 al 10 de setembre (online).
Fase 2: Del 16 al 29 de setembre del 2024, ambdós inclosos (presencial).
Localització: Barcelona
Places: fins a 30 places becades disponibles.
Preu: Es tracta d’una activitat formativa becada (la formació està valorada en 3.500,00 €). La beca no inclou les dietes, les despeses de transport i l’allotjament, així com les despeses de gestió i inscripció. El participant haurà d’abonar a l’entitat en formalitzar la inscripció l’import de 150€, només en cas de ser seleccionat, que cobriran les despeses de gestió, inscripció i pòlissa d’assegurança.
Perfils: La convocatòria està destinada a persones creatives: artistes, científics i tecnòlegs, sobretot aquells perfils multidisciplinaris i híbrids que vulguin formar part d’una experiència disruptiva i innovadora.

Es requereix disponibilitat completa durant la fase 2 presencial.

Termini d’inscripció: Termini finalitzat.

*Consulta les bases completes per preparar la candidatura

Resultats anteriors

TAG